Veel gestelde vragen | Forum Index | SCDiet.nl Index | FAQFAQ    ZoekenZoeken     GebruikerslijstGebruikerslijst       RegistreerRegistreer  ProfielProfiel    InloggenInloggen      

Kan lactase aanmaak in mijn lichaam weer iets verbeteren?

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    SCDiet.nl Forum Index -> Vragen over het SCDiet
Onderstaande advertentie kan recepten en pillen bevatten die niet toegestaan zijn bij het SCDiet: (reclame uitzetten bij "Forum stijl")
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jeanette

BerichtGeplaatst: Ma Jan 18, 2016 11:41 am    Onderwerp: Kan lactase aanmaak in mijn lichaam weer iets verbeteren? Reageer met quote

Kan de lactase aanmaak in mijn lichaam weer iets verbeteren?

Wie weet het antwoord op die vraag?

De laatste 2 jaar at ik lactose-vrije Yoghurt van Arla. Daardoor heb ik maar een paar kerutabs bij me, gewoon vergeten te kopen.
Nu valt het me op dat ik met een kwart kerutab niet slechter presteer Rolling Eyes op de WC terwijl ik iedere dag 200cc yoghurt eet hier in Thailand.

Als het waar is kan het alleen een bijwerking van de legale wietolie zijn, die met CBD. Confused

Voor ik in de clinch ga met de huisarts/internist stel ik liever eerst hier de vraag, ik weet dat er hier bio- en chemie kenners zitten tussen onze gebruikers. Ik ben ooit door een internist misprijzend aangekeken toen ik vertelde dat het begonnen was na de geboorte van ons 2de kind.
"Kan niet", zei hij toen ik op die blik reageerde "lactose-intolerantie is aangeboren".

Dus vandaar eerst hier deze vraag.

Groetjes,
Jeanette.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Jeanette

BerichtGeplaatst: Do Jan 21, 2016 4:15 am    Onderwerp: Reageer met quote

Nu 35 x gelezen.

Laat ik mijn vraag eens wat verduidelijken.

Toen ik op lactose-intolerantie getest werd kreeg ik 40 gram lactose te drinken en nuchter en na steeds een bepaalde tijd werd mijn bloedsuiker gemeten en deden ze een ademtest.
Nu zit 40 gram lactose in in 1333 cc melk - 3 % - dus die test is niet echt subtiel te noemen, ik leek de brandweer wel en had moeite om steeds op tijd van de WC af te zijn.

Als cellen die enzymen - zoals lactase - maken verdwijnen komen ze niet terug (zonder stamcellen Wink ), is mijn kennis tot nu toe.
Maar zouden de enkele die ik nog had zich kunnen vermeerderen?

Wat is de interactie tussen phyto-cannabinoiden endo-cannabinoiden en waarom hoor ik alleen maar gejuich van 'recreatieve veel gebruikers' die soms 'kierewiet' over komen?
Ik loop altijd om problemen heen om ze van alle kanten te bekijken en ik kan zo weinig vinden van de kant van de Universitaire Wetenschap.

Groetjes,
Jeanette.
Naar boven
Onderstaande advertentie kan recepten en pillen bevatten die niet toegestaan zijn bij het SCDiet: (reclame uitzetten bij "Forum stijl")
orionne

BerichtGeplaatst: Vr Jan 29, 2016 1:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Jeanette,

Ik lees je vraag nu pas, heb ook geen "wetenschappelijk"antwoord op je vraag.
We lees ik regelmatig op het coeliakieforum, als men op het glutenvrije dieet gaat(omdat de gluten in het geval van coeliakie de darm hebben beschadigd) de lactose intolerantie(zo die aan wezig was) een stuk verbeterd.
Ik heb die ervaring zelf ook gehad.
Hoewel ik nog altijd heel spaarzaak producten eet met lactose
Ik maak al jaren geen 24 uurs yoghurt meer, omdat ik het gevoel had, dat ik er meer last dan gemak van had.
Ik eet nu af en toe yoghurt, als ik er trek in heb.

Advies: volg gewoon je gevoel.

Succes groetjes

Orionne
Naar boven
Jeanette

BerichtGeplaatst: Wo Apr 13, 2016 3:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ga nu verder met deze discussie bij ...

http://www.socialclub.frl/forum

Groetjes,
Jeanette
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    SCDiet.nl Forum Index -> Vragen over het SCDiet Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: