Veel gestelde vragen | Forum Index | SCDiet.nl Index | FAQFAQ    ZoekenZoeken     GebruikerslijstGebruikerslijst       RegistreerRegistreer  ProfielProfiel    InloggenInloggen      

Slowcooker

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    SCDiet.nl Forum Index -> Vragen en opmerkingen over SCDiet Recepten
Onderstaande advertentie kan recepten en pillen bevatten die niet toegestaan zijn bij het SCDiet: (reclame uitzetten bij "Forum stijl")
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
IsabellaK

BerichtGeplaatst: Zo Jan 06, 2013 12:01 pm    Onderwerp: Slowcooker Reageer met quote

Een vraagje hierover. In diverse recepten wordt dit apparaat gebruikt. Wat is het voordeel hiervan. En kan je misschien ook een Creusetpan in plaats van een slowcooker gebruiken?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jeanette

BerichtGeplaatst: Ma Jan 07, 2013 1:06 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik dacht dat de slowcooker een totaal ding is met eigen warmtebron die de inhoud tegen de honderd graden houdt of zelfs lager om te garen.
Je kunt 'slowcooker' googlelen ook in het Nederlands.

De Creusetpan is een merk pan - goed en duur - en moet nog op een warmtebron geplaatst om te sudderen.

Groetjes,
Jeanette
Naar boven
Onderstaande advertentie kan recepten en pillen bevatten die niet toegestaan zijn bij het SCDiet: (reclame uitzetten bij "Forum stijl")
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
IsabellaK

BerichtGeplaatst: Ma Jan 07, 2013 9:05 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ja ik heb zelf een Creusetpan, en weet dat de slowcooker electrisch is. Het enige wat ik me afvraag is, wat het voordeel van zo'n slowcooker is t.o.v. mijn eigen pan. Misschien weet piano het. Zij gebruikt het in veel van haar recepten.
Naar boven
orionne

BerichtGeplaatst: Di Jan 08, 2013 6:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

de slowcooker is voor mij vooral geschikt voor het maken van rundvleesbouillon.
Als ik vlees marineer, dan braad ik het aan in mn Creuset en daar laat ik het dan ook in sudderen (in de oven.

In een Creuset ,maak ik geen bouillon. Wink
Naar boven
IsabellaK

BerichtGeplaatst: Di Jan 08, 2013 7:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bouillon trekken gaat dit niet in een gewone pan? Of verdampt het water dan te vlug? Wat zijn de verdere voordelen van de slowcooker?
Naar boven
Yapper_NL

BerichtGeplaatst: Di Jan 08, 2013 9:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi allemaal

Ik heb pas een slow cooker van een vriendin gehad en gebruik die best wel vaak ik doe er bv. een boel kippen bouten in met wat zout, peper, knoflook en tijm zet die 's ochtend rond 10 uur aan op high en 's middags rond 17.00 heb ik heerlijke gare kippen bouten. Deze eten we dan op Smile en ik stop dan alle botten terug in de pan te samen met wortels, bleekselderij, peterselie en water en laat die dan de hele volgende dag pruttelen en ik gebruik dit als alternatief van maggi blokje en dat werkt er goed. Heb dit recept van een Amerikaanse website waar slow cooking vaak wordt gedaan http://www.food.com/recipe/crock-pot-roasted-chicken-with-rosemary-and-garlic-19411
Hoop dat je hier wat aan hebt.
Groetjes Tanja
Naar boven
orionne

BerichtGeplaatst: Wo Jan 09, 2013 8:34 am    Onderwerp: Reageer met quote

super idee hoor...
het vlees is malser, dan wanneer het gekookt wordt in een hoge pan Laughing

en de bouillon is ook veel smakelijker, zeker wanneer je het vlees even aanbakt, voor je het in de slowcooker doet.
Naar boven
yves1963

BerichtGeplaatst: Zo Aug 23, 2015 6:59 pm    Onderwerp: slowcooking Reageer met quote

slowcooking kan je in principe in elke goeie stoofpot doen, dus zeker in een creuset. Eens het vlees is aangebraden, stop je alles in een matige oven en laat je dit op een rustige manier klaarsudderen. Het is beter een lagere temperatuur aaan te houden voor een langere tijd , dan iets snel klaar te koken. slowcooking gaat al vanaf ong 60graden celcius.Dan zit je stuk vlees meerdere uren in de oven. van 8 tot 24 uur.
Naar boven
Jeanette

BerichtGeplaatst: Zo Aug 23, 2015 7:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Yves, welkom hier.

Mijn (combi) oven heeft een tijdklok van ten hoogste 90 minuten dus in de oven garen lukt mij niet.

Groetjes,
Jeanette.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    SCDiet.nl Forum Index -> Vragen en opmerkingen over SCDiet Recepten Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: