Veel gestelde vragen | Forum Index | SCDiet.nl Index | FAQFAQ    ZoekenZoeken     GebruikerslijstGebruikerslijst       RegistreerRegistreer  ProfielProfiel    InloggenInloggen      

Oprichting Vereniging over SCDiet?

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    SCDiet.nl Forum Index -> Algemeen
Onderstaande advertentie kan recepten en pillen bevatten die niet toegestaan zijn bij het SCDiet: (reclame uitzetten bij "Forum stijl")
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Myrthe88

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 02, 2014 9:04 pm    Onderwerp: Oprichting Vereniging over SCDiet? Reageer met quote

Hallo,

sinds kort ben ik actief lid bij de NCV, de Nederlandse Coeliakie Vereniging, die zich richt op mensen die een glutenintolerantie hebben en dus glutenvrij moeten eten. Nu ik door een familielid veel weet over het SCD-dieet, leek het mij een uitstekend idee om een vereniging voor het Specifieke Koolhydraten Dieet op te richten, richting de manier die NCV (zie ook www.glutenvrij.nl) doet voor haar leden. Hierbij kun je denken aan: informatie-avonden bij zorginstellingen, baklessen voor beginners of gevorderden, zomerkampen voor jongeren of andere manieren van lotgenoten contact die dit dieet om wat voor reden dan ook volgen.

Een vereniging oprichten is onhaalbaar zonder enthousiaste krachten die dit dieet volgen of hier enige affiniteit mee hebben. Daarom wil ik dit forum gebruiken om enthousiastelingen hiervoor op te roepen. Het is uiteraard op vrijwilligersbasis, maar juist draagvlak creëren via een vereniging voor dit dieet is van belang om meer kennis en begrip te creëren voor jezelf maar ook juist voor je omgeving. Je kan via mijn e-mailadres (die ik speciaal hiervoor heb aangemaakt) contact opnemen voor eventueel meer informatie. Een brainstormsessie hierover ga ik zo centraal mogelijk (afhankelijk waar men vandaan komt) organiseren. Specifieke datum hierover krijg je dan nog te horen. Ook als je weinig tijd hebt, maar toch enthousiast bent, nodig ik je uit om dan langs te komen. Ook met weinig tijd valt er veel te bereiken.

Mijn e-mailadres is: scdieetvereniging@gmail.com

met vriendelijke groet,

Myrthe
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    SCDiet.nl Forum Index -> Algemeen Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: