Veel gestelde vragen | Forum Index | SCDiet.nl Index | FAQFAQ    ZoekenZoeken     GebruikerslijstGebruikerslijst       RegistreerRegistreer  ProfielProfiel    InloggenInloggen      

SCD Room

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    SCDiet.nl Forum Index -> Vragen en opmerkingen over SCDiet Recepten
Onderstaande advertentie kan recepten en pillen bevatten die niet toegestaan zijn bij het SCDiet: (reclame uitzetten bij "Forum stijl")
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
oud 1345

BerichtGeplaatst: Vr Jul 31, 2009 9:08 am    Onderwerp: SCD Room Reageer met quote

Kan je mij helpen.

Mijn echtgenoot heeft al enige tijd darmklachten en had dan voornamelijk last van een opgeblazen gevoel en oprispingen. Hij is dan op het SC Dieet gekomen en sindsdien tracht ik zijn voeding in de mate van het mogelijke daar aan aan te passen. We hebben ondertussen ook al het yoghurt toestel aangeschaft. Ons eerste experiment is al een voltreffer. Na 24 u hadden wij een mooie vaste yoghurt.
Nu zou ik ook graag de SCD Room willen maken. In het recept staat dat je 250 ml ipv 60 ml yoghurt moet nemen als je yoghurt als starter wil gebruiken. Poederstarter is veel malen sterker. En dat is nu net mijn vraag, ik zou graag de poederstarter gebruiken, maar weet niet hoeveel daarvan dan dient gebruikt. Kan er iemand bevestigen of dit identiek dezelfde verhouding is als bij de yoghurt zelf, dus 5 g starter /liter ?

Christel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wimula

BerichtGeplaatst: Vr Jul 31, 2009 11:10 am    Onderwerp: Re: SCD Room Reageer met quote

Pillu Christel schreef:
Kan je mij helpen.

Kan er iemand bevestigen of dit identiek dezelfde verhouding is als bij de yoghurt zelf, dus 5 g starter /liter ?

Christel

Ik maak zeer veel SCD room en noem het "crème fraîche." Het staat wel ergens beschreven, maar ik neem altijd de dubbele hoeveelheid starter.

Werkt al 4 jaar prima!
Succes met de yoghurt, room en je man Smile

Wim
Naar boven
Onderstaande advertentie kan recepten en pillen bevatten die niet toegestaan zijn bij het SCDiet: (reclame uitzetten bij "Forum stijl")
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
piano

BerichtGeplaatst: Vr Jul 31, 2009 11:27 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Christel

Je moet gewoon dezelfde hoeveelheid poederstarter gebruiken als bij de yohurt, dus als je de yogourmet (2 liter machine) en de custom probiotics starter gebruikt dan heb je 4 van die (bijgevoegde)minilepeltjes nodig. Het enige verschil is de fermentatietijd, die is langer.
Kijk maar op
http://www.scdiet.nl/bbs/viewtopic.php?t=1612

groetjes, Annemiek
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
oud 1345

BerichtGeplaatst: Vr Jul 31, 2009 5:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor jullie vlugge reactie.

We hebben wel net van die zakjes starter besteld.
Volgende keer misschien eens de custom probiotics starter met lepeltje aanschaffen. We dachten dat het gemakkelijker was met de zakjes.

Mvg

Christel
Naar boven
piano

BerichtGeplaatst: Vr Jul 31, 2009 8:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik vind zelf die gevriesdroogde poeder van custom probiotics ( bewaar je in het vriesvak) zelf erg handig, en omgerekend ook nog eens de voordeligste!

groetjes, Annemiek
Naar boven
Cherie

BerichtGeplaatst: Vr Jul 31, 2009 9:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

hai,

Smaakt jullie room naar yoghurt? Ik vind die zuivere room smaak niet terug, of doe ik iets fout?

Cherie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
oud 1345

BerichtGeplaatst: Zo Aug 02, 2009 7:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Cherie,

Ik heb het nog niet geprobeerd maar ik veronderstel dat het wel zure room wordt. Gezien ik maar beginner ben hoop ik dat je van geroutineerde SCD'ers de nodige raad zal krijgen moest je toch iets fout doen.

Groetjes

Christel
Naar boven
piano

BerichtGeplaatst: Ma Aug 03, 2009 8:56 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik gebruik de kartonnen pakjes room van de Aldi ;tot 40 graden verwarmen en 2 mini lepeltjes Custom probiotics per liter room erbij ( ik maak altijd maar één liter) , 48 uur in de Yogourmet, en ik krijg heerlijke (niet zure) SCD room.
Naar boven
Cherie

BerichtGeplaatst: Ma Aug 03, 2009 9:00 am    Onderwerp: Reageer met quote

hai Annemiek,

Smaakt die niet naar yoghurt?

Cherie
Naar boven
Wimula

BerichtGeplaatst: Ma Aug 03, 2009 9:12 am    Onderwerp: Reageer met quote

Cherie schreef:
hai Annemiek,

Smaakt die niet naar yoghurt?

Cherie

Ik gebruik, naar ik nu weet, 2 x te veel yoghurt starter voor mijn niet gepasteuriseerde boeren slagroom.

Na 48 uur fermenteren vind ik de smaak als zijnde zurige slagroom, maar zeker geen crème fraîche of sour cream Smile

Groetjes,

Wim
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
piano

BerichtGeplaatst: Ma Aug 03, 2009 9:20 am    Onderwerp: Reageer met quote

nee hoor, smaakt echt naar room Very Happy
Naar boven
Cherie

BerichtGeplaatst: Ma Aug 03, 2009 2:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Moet nodig op kookles in Veldhoven, die van mij smaakt naar yoghurt. Ik gebruik de yoghurmet starter, zou dat het kunnen zijn? IK snap niet hoe je door langer te fermenteren de yoghurtsmaak van de aanjaagbacterien wegkrijgt. Ik probeer het wel nog een keer (als ik terug ben van vakantie, ga nu niet van room snoepen!)

Cherie
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    SCDiet.nl Forum Index -> Vragen en opmerkingen over SCDiet Recepten Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: