Veel gestelde vragen | Forum Index | SCDiet.nl Index | FAQFAQ    ZoekenZoeken     GebruikerslijstGebruikerslijst       RegistreerRegistreer  ProfielProfiel    InloggenInloggen      

Lekker gemaakte yoghurt zonder fruit.

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    SCDiet.nl Forum Index -> Vragen en opmerkingen over SCDiet Recepten
Onderstaande advertentie kan recepten en pillen bevatten die niet toegestaan zijn bij het SCDiet: (reclame uitzetten bij "Forum stijl")
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jeanette

BerichtGeplaatst: Do Jul 16, 2009 4:52 pm    Onderwerp: Lekker gemaakte yoghurt zonder fruit. Reageer met quote

Omdat ik van yoghurt met fruit toch wat meer last heb van gisten in de buik ben ik gaan zoeken naar andere smaken. Van honing wordt ik te dik, daar trakteer ik mezelf alleen op op vakantie.

Ik blijf de yoghurt wel uitlekken maar ik maak nu;

mokka-yoghurt
50 cc koffie, 1 dessert lepel cacao (biologisch van johannusmolen) stevia

Citroen-yoghurt
Ik rasp de schil van een citroen (eerst goed schrobben), stevia

Mandarijnen-yoghurt
dan rasp ik de mandarijnenschil (juist ook schrobben), stevia

Bij de beide laatste is een schepje cacao ook lekker. (vind ik Cool )

Zo heb ik wel de smaak van fruit maar dit gaat bij mij niet gisten.

Groetjes,
Jeanette
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Cherie

BerichtGeplaatst: Vr Jul 17, 2009 4:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

hai Jeannette,\

Gaat het weer wat beter wijffie?
Cacao is niet echt SC legaal he? Wel erg voorzichtig zijn ermee, en is zeker niet voor beginners. En koffie moet echt slap.

Elaine op illegal/legal list:

Dr. Haas advised not to use cocoa or chocolate and this still goes, it isn't just the sugar he was worried about.

Coffee should be made very weak. Instant coffee is not allowed.

Ik zal eens op het net speuren of ik wat andere variaties kan vinden. Helpt het als je yoghurt met fruit in de middag eet ipv inde ochtend? Dat heb ik ook weleens gelezen dat dat beter gaat.

Cherie
Naar boven
Onderstaande advertentie kan recepten en pillen bevatten die niet toegestaan zijn bij het SCDiet: (reclame uitzetten bij "Forum stijl")
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Jeanette

BerichtGeplaatst: Vr Jul 17, 2009 5:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Cherrie,

Nee, echt lekker gaat het niet met me maar vanmiddag is m'n vertrouwen weer flink toegenomen. Binnenkort schrijf ik weer verder aan de ivoren horrer story. Het wordt veel gelezen zag ik.

Van de cacao krijg ik hooguit een gram binnen per dag want ik doe 8 a 10 maanden met een doos van 200 gram. En als er 50 cc koffie door de uitgelekte yoghurt van 2 liter melk gaat zal het niet gauw te sterk zijn.

Ik begin de dag met geblenderd fruit, dat vries ik in per 350 gram in. Zo'n 14 zakjes schuif ik op een dienblad in de diepvries en iedere morgen ontdooi ik er een. Dan op z'n kop, puntje afknippen en leeg lebberen.
Ik heb nu klaar liggen;

2 quanteloup meloenen
6 mango's
grote zak nectarines
2 trossen bananen
rode pitloze druiven

En een dag eerder pers ik 2 netjes mandarijnen uit waarin ik 2 zakjes gedroogde abrikozen (gehalveerd) laat wellen.

Dus, 2 stuks fruit per dag daar kom ik wel aan. Wink Cool

Wat fruityoghurt betreft, ik heb van meerdere mensen gehoord dat het eiwit van melk en de suiker van fruit problemen geven als het gezamelijk verteerd moet worden. Rob eet het trouwens nog steeds door de yoghurt, die heeft er geen last van.

Groetjes meisje,
Jeanette
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Cherie

BerichtGeplaatst: Za Jul 18, 2009 7:38 am    Onderwerp: Reageer met quote

Even volhouden Jeannette, we denken aan je!

Cherie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    SCDiet.nl Forum Index -> Vragen en opmerkingen over SCDiet Recepten Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: